Výživa

Cottage sýr na 5 způsobů

Všechny jogurty by se měly mít na pozoru! Je tu další velice kvalitní zdroj bílkovin.

O tom, že se na scénu (i tu kulinářskou) často vrací produkty, které jí kralovaly před let, jasně svědčí i úspěch, který na našem stole v poslední době slaví cottage sýr. Zařaďte ho do svého jídelníčku a vyzkoušejte jednu z pěti následujících variant. Pochutnáte si a uděláte něco pro svoje zdraví.

JAKO PUDING PROSPĚŠNÝ VAŠIM SVALŮM.

Ne všechna večerní jídla znamenají porušení zásad zdravého stravování. Na základě provedených studií víme, že pokud před spaním konzumujete bílkoviny – zejména kasein, který obsahuje cottage sýr – podporujete tak regeneraci svalů a jejich růst po tréninku. Tělo tak získává stabilní přísun cenných aminokyselin. Dýňový pudink: ve velké misce smíchejte 1 ½ šálku cottage sýru, ½ šálku mléka, 2/3 šálku dýňového pyré, ¼ šálku chia semínek, 2 lžíce javorového sirupu, 1 lžičku koření do dýňového koláče a 1 lžičku vanilky. Směs dejte do uzavíratelné nádoby a uložte na několik hodin do lednice. Servírujte posypané ořechy, strouhaným kokosem nebo granolou.

  • JAKO POMAZÁNKA POSILUJÍCÍ KOSTI.

Nikdo nepochybuje o tom, že cottage sýr obsahuje hodně vápníku, ale on je také cenným zdrojem fosforu, základní složky kostní tkáně, a nabízí 14 gramů bílkovin v porci o velikosti ½ šálku. To z něj činí potravinu zásadně prospívající našim kostem. Středomořská sýrová pomazánka: smíchejte 1 šálek Cottage sýru a 2 lžíce připraveného pesta. Směsí namažte tři rýžové chlebíky, navrch dejte plátky uzeného lososa, ¼ šálku nakrájené okurky a ¼ šálku nakrájených cherry rajčat. Posolte a přidejte čerstvě mletý černý pepř.

  • JAKO SOUČÁST SKVĚLÉHO FRAPPÉ.

Cottage sýr je bohatým zdrojem selenu, esenciálního minerálu, který redukuje příznaky deprese a působí preventivně proti tomuto nepříjemnému onemocnění. Současně snižuje riziko vzniku diabetu II. Typu. Zelené smoothie: do mixéru dejte: ¾ šálku mléka, ½ šálku Cottage sýru, 2 šálky špenátu nebo baby kapusty, 3 lžíce konopného semínka, 1 lžíci medu, 1 lžičku citrónové kůry, 1 oloupaný pomeranč a 1 šálek ledu. Vše rozmixujte do hladka.

  • JAKO SNÍDANĚ PODPORUJÍCÍ ČINNOST MOZKU.

Cottage sýr slouží jako cenný zdroj vitaminu B12, který má zásadní vliv na zdraví červených krvinek a fungování nervového systému. Napomáhá tvorbě DNA a chrání nás před poklesem mentální aktivity. Borůvkové cheesecake vafle: do mixéru dejte 3 vajíčka, 1 ½ šálku Cottage sýru, 1 ½ šálku jemných vloček. Vše rozmixujte, aby vznikla krémová směs. Tu nalijte do velké mísy a vmíchejte 1 ½ šálku borůvek a 1/3 šálku nasekaných vlašských ořechů. Nechte 10 minut uležet. Poté z těsta připravujte ve vaflovači vafle. Měly by být křupavé a do zlatova opečené, postačí tedy cca 5 minut.

  • JAKO POCHOUTKA, KTERÁ NASTARTUJE METABOLISMUS.

Riboflavin, vitamin B obsažený v Cottage sýru, napomáhá metabolizaci potravy a produkci energie. Tím vzniká energie využitelná při každodenních aktivitách – tedy i během tréninku. Tropický parfet: v míse promíchejte 2/3 šálku bílého Cottage sýru a ½ lžičky vanilkového extraktu. Směs rozdělte do dvou parfetových misek, ozdobte ¼ šálku nakrájeného manga a 2 vrchovatými lžícemi granoly. Takto můžete vytvářet v misce klidně i několik vrstev. Tu horní posypejte strouhaným kokosem a nasekanými makadamovými ořechy.